Spinia: 84 complaints filed in English across 1 platform, disputed sums €261,275 · $5,575 and 1 more currency. Most of them are about withheld payouts (38%). Risk index 28.6. Texts below are the players' own words, as published on the source site; last complaint 2022-07-27.
What players complain about
Withheld payouts38%32
Account blocks26%22
Other15%13
Bonus terms14%12
Verification6%5
Resolved 47
Rejected 37
Questions and answers
How many complaints are there about Spinia?
The English-language record holds 84 complaints from 1 platform. The latest one is dated 2022-07-27.
Does Spinia resolve complaints?
Of 84 complaints where the platform recorded a status, 56% were resolved, 0% remain open and 44% were rejected as groundless. Withheld payouts account for 38% of them.
What do players complain about?
Mostly withheld payouts — 38% of cases, then account blocks (26%).
Why is this page not a translation of the Russian one?
It is a different set of complaints. Russian pages count every source we scrape; this page counts only complaints whose original text is English — 84 of them here. Nothing is machine-translated in either direction.
How is the risk index calculated?
Risk index 28.6 is the share of complaints marked unresolved among those with a known status, plus a correction for disputed sums.
Complaints 84
03.09.2019CasinoReviewsWithheld payoutsResolved
Spinia - Casino steals balance
Hello, I have an account at Spinia with a balance of € 145. They do not want to pay out. Up to 20 (!) times they blocked my withdrawal. Maybe they are angry that I won some money. It looks like it has become their mission in life to keep blocking my withdrawal. The only other reason I can invent for this bullying behaviour is that the support team is not happy. But sometimes customers win.
All the verification documents were uploaded and now the want a selfie with my drivers license in my hand. I have never experienced this kind of bullshit. They are so deep sunk in their own negativity that they have no common sense anymore to do the right thing and pay out. I will NOT provide a selfie. My picture is on my drivers license already.
Three weeks ago I made a withdrawal and no verification at all was made. So they clearly have double standard at this Casino. The idiocy reigns at Spinia.
Please talk some common sens into these people because they have lost that apparantly.
Thank you.
[EDIT]
26.08.2019CasinoReviewsWithheld payoutsResolved
Spinia - won’t let me withdraw
Hello.
I have tried to withdraw my 442 euros from Spinia.com and they keep declining my requests. Please help me resolve this as it is a large amount of money from my point of view.
23.08.2019CasinoReviewsOtherRejected
Spinia - casino
I have blocked all games, go to your site, and deposit via trustu bank id, and of course you receive all my money, This is not right that you let people who have problems and just play play play, I come and turn to the game inspection and see what is wrong because you let me easily deposit and waste all my money. They cant take my money, i live in sweden and have blocked my
16.08.2019CasinoReviewsOtherRejected
Spinia - Lack of license
Spinia will not reply with an official statement regarding my complaint. After filing a signed letter, asking for proof of a Dutch license, as they offer play to players from Holland. I requested if dutch players were allowed wagering for money. The awnser: our MGA license allows dutch players.
- MGA license clearly states that it does no apply if local licensing is required. Required in holland
- Spinia actively block server countries, the names are to even in the drop down list to choice. I asked, why do you don't allow them? No awnser.
- The first sentence of the terms is clear: "The website accepts players only from those countries and geographic regions where online gambling is allowed by law." So they must have a dutch license, otherwise offer this is illegal. There are active measures in place, preventing registering an account in these countries, so if no license in holland, this cannot even be allowed
- Terms do not apply, as the account already is in conflict with term 1.
- Spinia support stated that Dutch player are in their license: have this on record. This is a false claim if they have no dutch license. Its misleading, as my withdrawals are thus considered illegal by the dutch legislator. I was under the impression that they had while playing.
- Spinia support replied with a reference to the Terms, but also after multiple request, does NOT want to state his official legal opinion regarding Dutch licensing, why players from server countries are actively blocked ( while they claim : own responsibility). If Spinia does not agree with my claim: fine, but state this official as Spinia, by a person with executive rights. They simply won't..
- They refer to the POGG as mediator, while is a legal case
- Recent court rulings in Holland make It clear: no license is valid without having a dutch license. Offering games is Illegal if not.
- I've requested contact information of the legal rep of Spinia: they won't give it
_i've requested for a conference call: no reply
Spinia actively and willingly is breaking own Terms, and breach terms of the MGA license. Spina fails to come with an official reply that addresses my questions.
Why is it so hard to be clear? Or even for a player to contact?
14.08.2019CasinoReviewsBonus termsRejected
Spinia taking away 14000 euro winnings
Hello,
Hopefully you can help me with my issue. I am submitting it via mail because the site gives an error message.
Well first of all I want to make a big complaint to Spinia, and I am really really really disappointed about the rules and about the support ☹ I am still Sick of what Spinia did to me, and trying other ways now to get my rights and search for help to get my winning money back and protect players in the future. Hopefully you are open for a conversation and help me to get my winning money back as you can understand my situation:
happend end of june, 25-26th
I did all what Spinia asked, was friendly, had contact with support. And in 1 click you took all of my 14K+ winning money away, with the only explanation your bets exceeded more than 5 euro so therefore we take all winnings away. 14000 euro!, I bought already stuff in the meantime so I also had some depts afterwards.
:::
I started to play on Spinia at 25-06-2019. i deposited 300 euros and Spinia added first and 2nd deposit bonus money
I started to play roulette, winning in total 14000+ money! I tried to withdrawl all the money and submitted documents.
The day after I got a message ''spinia took away all the winnings because you did not followed the 1st/2nd deposit bonus rules'' They meant with that, that i played for more than 5 euro a spin on roulette. Maximum of 5 was allowed while i played for 100+ bets.
I thought What?!?! they took seriously away all my winnings and left me with the 300 deposited in the first place..
Well I request all my money winning money back or a solutions both players can live with since:
- Spinia does alow players to place bets higher than 5 euro
- Spinia takes away all the winnings if you win, while if you lose you lose all the money! So that is extremely unfair, if you bet 100 and win they will take 95 away afterwards while if you lose the 100 bet you lose all 100.
- During the spinning I had contact via livechat and they did not tell me I could better stop playing, no they told me I had '' XXXX amount of betting requirements still to go'' So i finished the betting requirements as they told me. (i believe a total of 40000 betting requirments or more, crazy amounts)p
- I want to protect other players to experience this enormous [EDIT] deposit bonus trap.
I request help to get my winning money back and prevent other players to get in this trap.
08.08.2019CasinoReviewsOtherRejected
Spinia - Playing while having a self exclusion across their license
N1 Interactive Limited refuse to refund me (customer) while they accepted me to play at another casino at their license when i filed a self exclusion on 12 april 2019 with the reason that i had a gambling addiction and that i wanted to be self excluded forever across their license/partners. I want a refund of all deposits that are made after 12 april 2019 at N1 Interactive Limited.
N1 Interactive Limited require me to contact every casino in their license for Account History. But it are all from the same owner so they could simply see in one sight.
I have proof of sending a e-mail to casino.com on 12 april 2019 (website casino.com seen at their license page of N1 Interactive Limited MGA).
Please refund all my deposits made at N1 Interactive Limited after 12 april 2019 to my IBAN bank account.
01.08.2019CasinoReviewsAccount blocksRejected
Spinia - non-payment
Hello.
I have a serious problem with online casino called spinia.
I have uploaded 25 seiss franks (22 Euros) to the site and played over the last weekend. I have won about 700 euros and played down to about 660 euros. Then I wanted to Transfer exactly 635 euros (700 Franks) to my Credit Card. For this is had to upload my front and Back ID card, proov of living place (phone bill) and also front and back of my credit card. I did all of that and few minutes later I receive an email saying that Im. using 2 accounts on this platform and All my money will be taken because I dont gollow the rules. Even I have never used any other account for playing and never did anything wrong. They tell me this decicion is final... im very upset about this... after Ive lost 150 franks 2 days before and when I finaly won it bsck and some extra they telling me I did something wrong. Even my starting money of 22 Euros which Ive uploaded they took and so for nothing came back at all. I informed the suport and also wrote the manager several times that this is illegal to do so and I will habe to call my lawyer in case I dont get my full money back.
16.07.2019CasinoReviewsOtherRejected
Spinia - Allowed to play at casino despite living in sweden
I was allowed to open account and deposit money at Spinia casino despite this casino is restricted in sweden! I am blocked to play in sweden at spelpaus.se! I should never get allowed to play and deposit! Im destroyed and want my money back!
09.07.2019CasinoReviewsAccount blocksResolved
Spinia - Won't get my winnings
I was blocked since before for gambling problems. I made a two new accounts, with different email but all other things where the same.
I won 2000 euro and asked for a cashout and wanted after that to ask the casino to block me again for gambling problems.
The casino locked my account and told me that they won't pay out my winnings. They don't even give me an refound of my deposits, even tough they did wrong too by letting me making new accounts and not block them. I'm blocked at their sistersite, Bobcasino, for gambling problems.
So I'm not a new player.
I want my winnings and they can keep the deposits since I've lost track of how much I've made in deposits since I've had three difference accounts at Spinia. It's alot more than the 2000 euro.
Please help me.
03.07.2019CasinoReviewsBonus termsRejected
Spinia - taking away 14000 euro winnings
Hi,
I Want to make a complaint, request my winning money back AND prevent that other players will experience the same situation I had.
I am not new to casinos, I was plokerplayer for 7 years so I know the sites and rules of several operators. But this time I really feel I am trapped/mislead/robbed by Spinia, I hope and expect that you understand and Agree to my opinion on the following situation:
I decided to give Spinia a try and I deposited 2 times, 100 and 200 euro. First with 1st deposit bonus 100%, i Lost all that money. Afterwards I deposited 200 with another deposit bonus.
With that money I made a totall of 14300 euro, A big win!
During the play I had contact via live chat, they told that i should complete all wagering requirements before I could cashout (4000 + 6000, = 10000! A lot of money for only a 2nd deposit bonus left in account)
However after player for lot of Hours, i completed all these requirements. Moreover they told me that When I should cancel the bonuses when I did not reached the wager requirements, I would lose my winning money of 2600 (1st deposit winnings) and 2nd deposit (400). I found that already strange since I could not place these numbers since I had already 7K plus euro in account. So therefore I assumed I would maximum lose 3000 euro if I cancel the bonus.
But as I said, i continued and reached the wagering requierments.
I stopped with 14300, made several cashouts to my SKRILL account. Same as I used to deposit.
I did sent all the required documents.
The day after I got this message:
We noticed, that you have breached our maximum allowed bet with an active bonus rule. We remind you that when the bonus is active, your bet can’t exceed 300 RUB / 5 EUR / 5 USD / 50 NOK / 6.5 CAD / 6.5 AUD / 6.5 NZD / 20 PLN / 125 CZK (Unless stated otherwise in special terms for the bonus).
Your bets were over 500 EUR when wagering an active bonus, which violates our Bonus Terms And Conditions policy:
https://www.spinia.com/promotions
Therefore, we have made the decision to confiscate the winnings. You are left with the initial deposits from which you activated the bonus. Please, be more careful while playing in the future!
!!!!!!!!
So they took away my 14000 euro winnings and left me with 300 euro in account. HOW IS THAT POSSIBLE with these misleading rules!
For the following reasons I request
1 A bonus code should be fair and easy to understand. With this bonus terms you mislead and rob players since: you can bet all your money all the time and lose in the end. But if you WIN, Spinia would take away all money since you just placed 1+ bets higher than 5 euro! Im sure this wont stand court, this is unfair. Spinia can make it fair to do not give players the option to bet more than 5 euro. But now I can waste all money, while when I win I have no chance to keep it according the terms and conditions.
2. While playing, I had contact with live chat. They could have told me I could better stop playing since Spinia would take all my winnings away. Instead, they told me I had to complete my wagering requirements! + They told me when i decided to cancel the first deposited bonuses I would lose a Big part of my winnings (2600 1st deposit + 400 2nd deposit). This amount however, is way less than I had in my account. Therefore I Assumed That I had winnings anyway!
But in the end I completed my 10K wagering.
3.It is totally out of proportion, taking off 14K winnings from a deposit of only 300! Just how is that allowed? instead of contact the player and told him that you better can stop play or make a fair solution, they take just with 1 click everything away.
4. 14000 is nothing for these big winning operators, let them pay out winning players instaid of robbing/misleading them.
4. I Hope to prevent togerther with you that other players will have this situation. I am pretty sure that a neutral judge will choose the players side against those big companies. I mean I am before online gaming/gambling, but do it in a fair and polite way. Now, they have long list of terms and conditions who almost noone reads. They communicate wrong via live chat. Afterwars via one short e-mail they tell you they took away all winnings, not helping or finding a solutions both parties can life with.
In conclusion, Spinia should offer fair bonuses instead of bonuses that give them rights to take players winners back. If you have these terms and conditions that players are not allowed to place higher bets than 5 euro, Spinia should not give players the Option to bet higher than these amounts!
I request all my winnings money back, and if not, I request a big part back and a solution both partiers can live with.
Look forward to your response, Kind Regards, [EDIT]
27.06.2019CasinoReviewsAccount blocksResolved
Spinia - withheld winnings
I gambled the last money I could afford to lose and with great luck managed to win a reasonable amount. When I tried to deposit my money Spinia asked me to upload documents. 3 days later they blocked my account out of nowhere.
I hit up their support asking them what's going on and they tell me I have gambled my winnings away and self excluded myself. I did not touch the site after winning the amount aside from uploading the documents. it's pure lies and a very disingenous practice coming from their side.
If anyone is reading this, for your own sake don't play [EDIT].
19.06.2019CasinoReviewsWithheld payoutsRejected
Spinia - non-payment
I won money but i didnt get it they keep saying that i play with the money but i have prove that i didnt do it . I never get the money
19.06.2019CasinoReviewsAccount blocksRejected
Spinia - casino account lockout
Today I have a casino account blocked due to the fact that my account has duplicates. Over the past few months I have been making a lot of deposits and I had two withdrawals. There were no complaints before. Today, when I requested a withdrawal, they blocked my account and refused to even return the deposit. The support service did not respond readily and rudely. There is no evidence that I have a duplicate account in this casino. it's just not there and it's not true. I would like the casino to return all my deposits for all the time, minus the payment system commission and deduct my two withdrawals! The casino behaved extremely not pleasantly, rudely and without responsibly. I refused to provide any information and evidence of the reasons for blocking
19.06.2019CasinoReviewsVerificationRejected
Spinia - Can not edit profile en cash out
Dear Sir Madam,
I report to you for a dispute following the submission of a decision from www.spinia.com. I was referred to you by the MGA who told me that the ADR provider for N1 Interactive Limited, spinia.com is The Pogg.com.
My dispute concerns the confiscation by Spinia.com of all my credits with the reason that my personal profile was incorrectly entered.
When registering, not all data was entered correctly.
My first name and address were incorrect. I tried to change this after logging in with the change button for this. However, this button did not work.
I contacted support with the request to adjust this based on ID with selfie, bank statements, letter with home address and my telephone number to contact me.
After a few days the answer was that my winnings were taken and only the last deposit can be refunded, 100 euros out of 1100 euros. My account then stood at a 1000 euro profit.
I was completely surprised and shocked because:
It was not based on any fradular act.
I was prepared on all fronts to submit my ID and prove incl. Telephone or skype etc.
I could deposit money and play with a profile error, but didn't pay, I would of course never have paid more if I knew that.
There is nowhere explicitly warned about this severe sanction in the notification.
It is written in the terms and conditions that efforts are made to call the person for verification see below passage from the terms and conditions.
I understand very well that an online gambling game has to restore serious fraud demands. But in my opinion it is a different story if an error in the profile has to be corrected in good faith. The General Terms and Conditions also provide ample room for this telephone verification.
I request that the situation be restored as it was. This can be done by transferring the credits that have been sorted to my account to pay out. Or restore the status of my account and adjust the personal profile with all data so that I can play again.
I have all communication from the casino support f but I can not attach. This can also be traced back to which account it is, [EDIT], e-mail. [EDIT].
Spinia.com has all my documents, bank cards, ID with selfie, mobile, etc. that I submitted earlier for verification. These are owned by Spinia.com.
I would love to hear from you and hope for a successful outcome and thanks for the mediation.
Greeting,
[EDIT]
Part form terms and conditions Spinia.com
USE OF PLAYER’S ACCOUNT
Until the account is fully verified, no cashouts will be processed. In case the provided phone number is incorrect, missing or false or the player will not answer the phone call, we reserve the right to confiscate your winnings and/or disable your user account. We will make reasonable efforts trying to contact you regarding the withdrawal of the funds, but if we are not able to reach you (by email or phone) in two (2) weeks, the funds will be retained by the Company, since you have failed to pass the KYC procedure.
ANTI-FRAUD POLICY
If the player is suspected of fraudulent actions including but not limited to:
* participating in any type of collusion with other players,
* development of strategies aimed at unfaithful winnings,
* fraudulent actions against other online casinos or payment providers,
* charge back procedures with a credit card or denial of some payments made,
* other types of cheating,
* or is known to have gone bankrupt in the country of his residence
* providing incorrect information about personal data during registration
the Company reserves the right to terminate the user account and suspend all payouts to the player. This decision is at sole discretion of the Company and the player will not be notified or informed about the reasons of such actions. The Company also reserves the right to inform the regulatory bodies of such fraudulentactions performed by the player.
The administration of the casino reserves the right to call its players if regarded as a necessary part of verification. The account will not be verified and the win will not be processed till the conversation with the manager came about (the call is realized via phone number provided at the player's account). In case the phone number is invalid or missing herewith possible fraud take place, casino reserves the right to terminate the account and confiscate the win
16.06.2019CasinoReviewsBonus termsRejected
Spinia - confiscated winnings
hello,
So I've won 2500 euro, when i wanted to cashout my documents were not verified instead i received a mail that Spinia confiscated my winnings due i've broken a rule of placing a higher bet than 5 euro with bonus money. this is absolutely crazy
13.06.2019CasinoReviewsOtherResolved
Spinia - self-exclusion
I blocked my self from Euslot.com some days ago and was in contact with the support, told them im a gmbling addict and they ban me ofcourese. I then ysterday registed and played on Spinia.com and ofcourse lost.. I now was in contact with them as i see that they and euslot are under the smae licens adn i should not been able to register or play on the site because of my ban of gambling addiction on Euslot. They just ignore me and the chat even said to me that they go under the same licens but diffrent companies and can not refund me? On both Spinia.com and Euslot.com it says this on the site! : WHAT IS SELF-EXCLUSION?
Setting Self-exclusion lets us know that we need to take all measures to block your access to your account and make sure that you receive no promotional materials. You may also contact our support team at [email protected] and inform us about your decision to stop gambling at the Website for a certain period of time or forever. Self-exclusion means that you will be barred from play at all online casinos under the participating licence.
It clearly says there that you will be barred from play at all online casinos under the participating licence.. She in the support chat even said to me that if it ould have been a chain-casion as bobcasino.com or betchard.com i should not been able to play and get my refund, but theese all casinos goes under THE SAME LICENCE so they just lie to me and stop talking to me in the support. Can you help me?
02.06.2019CasinoReviewsWithheld payoutsResolved
Spinia - refuses my withdrawal after meeting terms
Hi,
I have decided to start playing on Spinia, this is a nice way of being in a Casino from home. When I started betting with €100-150 it was fun. I played a few rounds, sometimes I won sometimes I lost.
When I won I withdrew everything and decided to leave it at that.
Today (01/06/2019) I decided to transfer €455 to the casino, my goal was to make a little money and to have a good buffer if it goes wrong.
I won €25 euro within the first 3 wagers, I was happy with that and as always asked for a withdrawal.
This time Spinia refused my withdrawal, I am not used to this because they never do difficult when I play even 2 bets with my €100-150.
So I contacted them and asked them why they do not want to let me withdraw my money, it is because they want me to wager more!
They pointed to their terms which only stats that you have to make 3 wagers with every deposit. I have completed the conditions and just want to receive my money.
After multiple discussions with their support they [EDIT].
Now I am forced to take legal action against this online casino.
Do not use this casino!
Kind regards,
[EDIT]
30.05.2019CasinoReviewsWithheld payoutsRejected
Spinia - I am not being paid I have won cash prizes
Dear I am from the Netherlands I played various games last month including mega moolah I have won cash prizes and I could have them paid out that I did through paysafecard spinia.com has canceled my payouts there is status discarded I mail daily with spinia but I do not come out I have enough evidence can you please help all employees say what else one says he is silvered because you had your documents not in order the other you say it krygt Monday and another says you krygt nothing I get very long kept on the line I don't know anymore they have to put my status back on so that I can have my payments paid out via trustly can you help me please
22.04.2019CasinoReviewsWithheld payoutsResolved
Spinia - account locked
I made a deposit with my paysafecard card. And suddenly it turns out that somehow I have a blockade and I can not play for these funds.
15.04.2019CasinoReviewsAccount blocksRejected
Spinia - confiscate the winnings of account
Dear Sir/Madam,
My son told me about this Casino named Spinia and he helped me setup an account. I made my first deposit of 100 euros. I played at the computer at my own home and i also visited my son yesterday and i have played on his laptop. He already has an account on the website Spinia and played a week ago for the last time on his laptop. Now Spinia has confiscated all of my winnings because i played on a device that already was played on by an other account. I wasnt aware that this was against the rules.. When i tried to cashout i got this email:
Dear Player,
During the security we found out that your account has a duplicate. Please note that it is only allowed to have one account per player/IP/device with or without bonuses. You have breached this rule. Therefore, the decision was made to confiscate the winnings according our terms & conditions.
Your initial deposit was returned, please request an withdrawal. After your cashout will be approved your account will be permanently closed.
The decision was made by the casino's management and it is final.
Best regards,
Casino Support Team
This is crazy! They didnt even give a warning when i went on my sons laptop. They should give a warning or what so ever.
What if io bought my sons laptop, and i played on it without me knowing that he already played on it once. That means they will take all my winnings without a warning!
I want my winnings cashed out and if they want to block my account thats fine. But i won that money and it is mine!
Please help me with this issue.
Best Regards,
[EDIT]