Bet Rebels: 8 complaints filed in English across 1 platform, disputed sums €140,037. Most of them are about verification (50%). Risk index 23.8. Texts below are the players' own words, as published on the source site; last complaint 2022-07-12.
What players complain about
Verification50%4
Account blocks38%3
Bonus terms13%1
Closed, no outcome 4
Resolved 3
Rejected 1
Questions and answers
How many complaints are there about Bet Rebels?
The English-language record holds 8 complaints from 1 platform. The latest one is dated 2022-07-12.
What do players complain about?
Mostly verification — 50% of cases, then account blocks (38%).
Why is this page not a translation of the Russian one?
It is a different set of complaints. Russian pages count every source we scrape; this page counts only complaints whose original text is English — 8 of them here. Nothing is machine-translated in either direction.
How is the risk index calculated?
Risk index 23.8 is the share of complaints marked unresolved among those with a known status, plus a correction for disputed sums.
Complaints 8
12.07.2022CasinoReviewsBonus termsClosed, no outcome
Betrebels - not paying 6500 euro
I have a old complaint which I hope you can resolve.
Monday the 1th of April 2019 I played the Monthly reload bonus on Betrebels casino. After I lost my first deposit I wanted to re deposit and saw that the bonus was available again to me. I kept playing and every time I re deposited after losing I saw that I got the bonus again (you can select the bonus when you make a deposit and normally when you can not use it anymore it does not show in the cashier and you are not able to select it).
I made some more deposits after losing coming to a total amount of 1700 over 9 deposits. I then won 6392 Euros wagered the bonus and made a withdrawal. Now today they have removed my balance and only put back my last deposit of 200 euro's saying they will not pay me the winnings as I abused the bonus. But I only used the bonus as it was made available to me again by them. They are the ones offering me the bonus on my deposit so how is it my fault when I take it.
So now they have not only confiscated my win when I did nothing wrong but also 1300 euro extra in deposits that if I won on them (the deposits after the first time I used the bonus) they would have never proceeded to pay me in the first place. They should pay me the win I made since the only thing I did is make use of the bonuses the cashier offers me when I make a deposit. And if for some unjust reason they still refuse they sure can not take 1300 extra in deposits that they would not even pay me the win on if I won, that must me a late April fools joke.
Please could you contact them about this because I only played there since their good recommend.
Let me know.
22.06.2021CasinoReviewsVerificationResolved
Bet Rebels - requesting 6 months of bank statemens
Hi! I was requested by the casino to give ALL my bank statement data for the last 6 months to the casino. This seems very unreasonable as I have deposited to them for the last few weeks. I tried to ask what particular info they need but they refused to clarify.
06.05.2021CasinoReviewsVerificationResolved
Bet Rebels - verification issues
I have provided them bankstatements for the last 6 monts a selfie of me and my id i told them my source of income and yet they say that they need further verification [EDIT]
21.04.2021CasinoReviewsVerificationClosed, no outcome
Bet Rebels - Not paying
Hello I can't find the casino betrebels listed but this is the casino I wish to make a complaint about. I won this money and have sent them many documents like my bank statement, my DNI, and numerous other documents but they still are not paying my money. They say they do not accept online banks but this is the bank I used to deposit. I live with my father so I do not have any utility bills in my name. Could you please advise me on what I can do.
08.06.2020CasinoReviewsVerificationResolved
Betrebels - non-payment
I have put many documents to betrebels and they ask always more and more... I cover from my bank statement five my personally transactions and thats reason why they dont pay...all deposits are in sight and still they ask more
07.01.2020CasinoReviewsAccount blocksClosed, no outcome
Bet Rebels - Illegal account closing
Betrebels closed my account after i won and tried to withdraw.
First they asked me payslips and bank statements and i sended those documents to their casino.
Today i got email like this:
Dear [EDIT],
Thank you for contacting us.
We would like to inform you that an investigation of your account has been conducted.
Betrebels decision is that your account will remain permanently closed and the following terms and conditions will be applied:
General Terms & Conditions:
1. General principles
1.14
Betrebels will apply the strictest penalties and contractual sanctions to all those clients who are involved in fraud. The company will refuse payment of winnings to clients in the case of presumed or suspected fraud.
3. Personal account
3.9
The client must not place bets on behalf of third parties. Any bet placed with the intention of defrauding Betrebels and/or placed or received (with no written consent) from/by any bookmaker, betting syndicate and/or party, association, family group and/or under the advice of any other person or association can be voided at any time, including after the result of the event. Any member of a federation, Managers, associates or card-carrying members of sporting companies and/or any employee of companies organising or managing any public or private competition is forbidden to place or accept bets, either directly or via a third party even through the persons authorized to receive them, who have access to the results of such official matches organized by sports associations or competitions offered by the company. It is also forbidden to the employees, directors or shareholders of Betrebels to place bets directly or via third party even at those authorised to receive them.
3.10
The client is permitted to open only one personal account with Betrebels. Eventual duplicate accounts or accounts opened later or under a fictitious name or in the name of others, will be closed and all relative winnings voided. Eventual balances of duplicate accounts will be remitted back to the player. The client must contact the Company directly if they forget or mislay any of the personal details necessary to access his/her online Betrebels account, in order to retrieve these details, in accordance with the Company’s internal procedure for the protection of personal details.
3.11
Betrebels will Forfeit and/or confiscate funds available on a Betrebels account and/or refuse to honour a claim, in the event that, directly or indirectly, the Betrebels terms and conditions have been violated and/or other unauthorised activities have occurred in connection with a betting event and/or the operation of a Betrebels account. This is subject to any of the said events being in connection with the Betrebels account and/or the claim in question.
Casino Terms and conditions
6. PROMOTIONAL ABUSE AND IRREGULAR PLAY
We provide bonus offers and promotions to reward valued customers. We operate a zero-tolerance approach to all forms of bonus abuse, and any other kind of fraudulent activity. If we suspect a player is participating in activities which break the rules of the Casino, we reserve the right to exclude the player from any promotions, bonuses or offers. We also reserve the right to remove any winnings and/or deposits from the player’s account, and any other accounts linked to the player and close the account.
‘Irregular Play’ and ‘Bonus Abuse’ is defined as, but is not limited to, any one of the following types of activity:
· The use of VPN, proxy or other services and techniques, for the purposes of deliberately obscuring, hiding or changing IP addresses in order to fraudulently take advantage of promotional offers;
· Whether known or unknown to us, taking advantage of any software or system bug, loophole, fault, error, or failure including, but not limited to, in respect to any game provided;
· Using multiple accounts to claim a bonus or any other promotional offer more than once;
· Working in a syndicate with other players to abuse promotions, deliberately cheat or other exploitative behaviour;
Best Regards,
BetRebels Team
I have done nothing like they say, i can send you the same documents to you and there is nothing illegal.
Can you help me with this?
This kind of criminal activity has to stop before no one else get hurt!
18.07.2018CasinoReviewsAccount blocksClosed, no outcome
Bet Rebels - The casino closed my account together with my win.
The casino closed my account together with my win. I had a couple of deposits in this casino, actually won some money here. But with my last win here the casino refused to pay me giving a very long and blurred reason. In fact a very general provision from the terms was sent to me together with the notice that my account would be permanently closed. I won 500 EUR and would like to get my win. There is no valid reason from the casino not to pay it. I played two games here Wild Turkey and Blood Suckers just to give you the overview and my account was closed on the 18th of June.
01.11.2017CasinoReviewsAccount blocksRejected
BetRebels - illegal account suspension
Hello,
Important Note: The issue I'm facing is related to sports betting but the site does offer casino features as well.
Given the special nature of my case I have sent an email to you and asked if it's a problem to file my complain to you, "[EDIT]" told me to feel free to proceed and the complaints team would decide on it.
Quick Summary:
20 days ago I registered in betrebels.gr (property of "Rebels Gaming Limited"), a sports betting/casino site (among other stuff they offer) licensed by the "Malta Gaming Authority". A friend of mine was playing there having registered almost a month before me and told me that they offer good odds on bets I like to play and that he successfully managed to withdraw money twice. Unfortunately, 20 days after my registration and after I turned my 500€ that I deposited to approx. 4.000€ my account was suspended and they deny me the right to login/withdraw my money.
Detailed Log:
- 6th & 7th of October: I deposit twice, 250€ each time, 500€ in total (I have proof of both deposits).
- 11th of October: After a series of good bets the amount I had in my account was around 2.000€ so I decided to withdraw my initial investment.
- 14th & 16th of October: The withdrawal gets rejected, I contact them via chat, they tell me that they need extra documents and they have sent me an email about it but no email reached my account. They tell me they would re-send it. Two days later still no mail, I re-open the chat and they copy paste the email contents in the chat. They requested a photo of me holding my ID card and proof of my deposits which I send to them.
- 16th & 17th of October: The same night, I re-apply for a withdrawal (since the 11th of October the amount in the account has reached 3.800€ approx). A day later without any update from them, I re-re-open the chat and this time they tell me they want photos of my deposit card. I send the photos to them instantly but still I get no response for a few days.
- 17th of October: Meanwhile, that night I notice that my account has been limited to 10€ bets tops, so I'm starting to get the feeling that there is an issue. My buddy that told me about this firm informs my that he was limited at the same exact day too.
- 18th of October: The next day I find out that I cannot login as when I try to do so I get a message that "Your account has been suspended, for reactivation please contact support about this issue" or something like that. Ditto for my friend. I communicate with them this time with email asking for explanation and demanding my money back. They respond a day after, telling me that my account is under review by their safety team.
- 21th of October: Me and my friend are sure that they are doing everything possible from their side to stall my withdraw and that something weird is going on so we decide to start writing formal, well written emails so that we have formal proof that we did what we could to inform them and solve this issue, letting them know that we know our rights and if they don't get back to us soon we will make an official complaint to MGA and whatever else the EU laws allow us to do.
- 25th of October: Finally, a week after our suspension we receive an "official" response from them that our accounts have been suspended due to breaking the rules we agreed during registration. Specifically they imply that somehow I was betting on behalf of my friend or something like that as the rules they copy pasted in the email are related to the number of accounts a user is permitted to have and that only the user himself should play in his account and nobody else. They are definitely 100% wrong as I have never played anything for my friend and neither did he for me. Furthermore I never used his pc/mobile/network to place a bet and neither did he with a device of mine, never used the same IP, etc. We have definitely discussed about bets and shared our knowledge multiple times persuading each other about specific bets but I am pretty sure that this is normal and healthy and cannot be used against us!
- 25th of October: The same night they returned my initial investment (500€) to my bank account without communicating with me at any point and that's the last time I heard from them. On the contrary, my friend had a short phone chat with them as an employer of the firm called him and practically stated that we should forget our money they and when my pal mentioned that we intend to contact MGA and make what they do to us public on every forum we can reach he answered back that they don't care what we do, MGA won't do anything to them, they have strong (??) proof that we broke the rules and if we dare to write down negative stuff about them on the internet they will do whatever they can to charge us for defamation!!!
At this moment:
- Neither my buddy not I can login in out accounts
- I (user name: [EDIT]) had ~3.940€ in there when the account froze, my friend (=[EDIT]) had ~1.800€
- We are 110% sure that we haven't done ANYTHING wrong.
- We have chat transcripts, mails, deposit receipts and some screenshots that we could share with you, but most of them are in Greek as their support has greek dept. but we are more than happy to translate them for you if you believe they are useful.
Is there anything else you would want from our side? What can we do to help?
Should my friend file a complaint of his or we should try to tackle this over a single complaint? He could prepare his own storyline the same way I structured mine above if that helps.
We are really frustrated with the way they behaved to us and with the fact that they don't give us our money back so we really appreciate your help! Please do not hesitate to contact us if/when you need anything from us.
Thank you very much in advance!