Skip to main content

bCasino— player complaints: 9 in English

9 Complaints
0 Last 30 days
0 Unresolved
953.13754814738d Last complaint
23.3 Risk index
£3,734 Disputed sum

bCasino: 9 complaints filed in English across 1 platform, disputed sums £3,734. Most of them are about bonus terms (44%). Risk index 23.3. Texts below are the players' own words, as published on the source site; last complaint 2024-03-02.

What players complain about

Bonus terms 44% 4
Withheld payouts 33% 3
Account blocks 11% 1
Verification 11% 1
Rejected 6 Resolved 3

Questions and answers

How many complaints are there about bCasino?

The English-language record holds 9 complaints from 1 platform. The latest one is dated 2024-03-02.

What do players complain about?

Mostly bonus terms — 44% of cases, then withheld payouts (33%).

Why is this page not a translation of the Russian one?

It is a different set of complaints. Russian pages count every source we scrape; this page counts only complaints whose original text is English — 9 of them here. Nothing is machine-translated in either direction.

How is the risk index calculated?

Risk index 23.3 is the share of complaints marked unresolved among those with a known status, plus a correction for disputed sums.

Complaints 9

02.03.2024 CasinoReviews Bonus terms Resolved
bCasino - unfair withdrawal ruling
> HI i redeemed my comp points on the 16 th of feb 2024 of an amount of 340 rand just after i played a free spin bonus and won a full 9 rand from that i then continued to play as my comp points was no real money after winning a couple of thousand rands i requested a withdrawal please see below info > > You can see the bonus was 9.45 i recieved 10 % of this is 0.9 cents there is no game that can play this amount but also note that the bulk of my money was from my comp pionts that in reality real money that i played with > > We hope you're doing well. > > We wanted to inform you that while the minimum bet in the game would have been accepted, we noticed that you went straight to a bet of ZAR 120 right after receiving the bonus. > > Please be reminded that it's important to adhere to the wagering requirements and appropriate bet limits when using bonuses. If you have any questions or concerns regarding the wagering conditions or any other aspects of the game, feel free to reach out to us. We're here to assist you. > > Thank you for your understanding. > > Regards, > Verifications > > > > > On Mar 1, 2024 at 3:02 PM, ▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇ wrote: > > Also note i only played one spin over 60 rand and i lost 86 rand on the spin once this is so ridiculous please see the facts in this or come to a settlement as this is not correct and fair in my eyes so i will take this further if needed > > On Mar 1, 2024 at 3:00 PM, ▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇ wrote: > > HI > > You can see the bonus was 9.45 i recieved 10 % of this is 0.9 cents there is no game that can play this amount but also note that the bulk of my money was from my comp pionts that in reality real money that i played with > > On Feb 28, 2024 at 12:46 PM, Mark wrote: > > **Good day ▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇,** > > Thank you for reaching out to us. We appreciate your email and the opportunity to address your withdrawal request. > > Upon thorough review of your withdrawal request, we observed that several bets placed exceeded 10% of the bonus amount credited to your account. As outlined in our Bonus Terms and Conditions, this contravenes our policy. > > For your reference, we have attached the game history for your review. Please take a moment to go through it to see the specific bets that have breached our terms and conditions. > > The terms and conditions for each bonus are readily accessible on the respective bonus pages within our casino, providing all players with the opportunity to review them before availing themselves of bonuses. We've included the relevant section here for your convenience: > > **”**The following wagering activities are not allowed until the wagering requirements of this bonus have been completed: > > 1. The use of bonus funds purely to progress through the bonus stages of games. > > 2. Equal, zero, or low-margin betting. > > 3. Betting on a non-slots game, such as a table or card game. > > **4. Betting more than ZAR 60 per spin or 10% of the received bonus amount (the smaller of the two) on a slot game.** > > 5. Betting on non-allowed games (Please see 'Non-Allowed Games' for a list of non-allowed games). > > 6. Using a 'feature buy' or Buy Pass function within a game. > > If, on review of your wagering activities, it is found that you have performed one of the above, your winnings will be removed.” > > By claiming the bonus, you have accepted the terms and conditions of this bonus, which includes the removal of the winnings clause. > > We have therefore cancelled your withdrawal request and voided the winnings. > > Should you have any questions please reply to this email or contact our customer support via live chat on our site. > > Our industry-standard services and terms are legally ratified by the Malta Gaming Authority and are written clearly enough for players to follow and understand. > > Our casino is licensed by the Malta Gaming Authority (MGA), widely regarded as one of the best regulatory bodies in the entire gambling industry. The MGA enforces strict guidelines to ensure fair play, player protection, and responsible gambling. They continuously monitor and supervise licensed casinos to maintain high standards of operation. > > On Feb 19, 2024 at 10:39 AM, ▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇ wrote: > > My money was from my comp points and not from a bonus this us the second time you pull this bull shit and i will lay a formal complaint by the gambling board > > On Feb 18, 2024 at 1:47 PM, Verification Team wrote: > > Dear ▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇, > > On review of your withdrawal request, we see that a number of bets were placed that were greater than 10% of the bonus credited to your account. According to the Bonus Terms and Conditions, this is not allowed. > > We have therefore cancelled your withdrawal request, and voided the winnings. > > We do apologize for any inconvenience and disappointment, and we invite you to continue playing on our site. > > Should you have any questions please reply to this email or contact our customer support via live chat on our site. ---------- Forwarded message --------- From: **▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇**▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇> Date: Fri, 1 Mar 2024 at 17:10 Subject: Re: Your Withdrawal Request To: bCasino.com Verifications <[email protected]> I'm on so many gambling groups and websites of reviews and have always rated you high in my circles as i am a high valued gambling player across many platforms and would not like to have an issue now On Fri, 1 Mar 2024 at 17:06, bCasino.com Verifications <[email protected]> wrote: > > > Dear ▇▇▇▇▇, > > We hope you're doing well. > > We wanted to inform you that while the minimum bet in the game would have been accepted, we noticed that you went straight to a bet of ZAR 120 right after receiving the bonus. > > Please be reminded that it's important to adhere to the wagering requirements and appropriate bet limits when using bonuses. If you have any questions or concerns regarding the wagering conditions or any other aspects of the game, feel free to reach out to us. We're here to assist you. > > Thank you for your understanding. > > Regards, > Verifications > > > > > On Mar 1, 2024 at 3:02 PM, ▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇ wrote: > > Also note i only played one spin over 60 rand and i lost 86 rand on the spin once this is so ridiculous please see the facts in this or come to a settlement as this is not correct and fair in my eyes so i will take this further if needed > > On Mar 1, 2024 at 3:00 PM, ▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇ wrote: > > > > On Feb 28, 2024 at 12:46 PM, Mark wrote: > > **Good day ▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇,** > > Thank you for reaching out to us. We appreciate your email and the opportunity to address your withdrawal request. > > Upon thorough review of your withdrawal request, we observed that several bets placed exceeded 10% of the bonus amount credited to your account. As outlined in our Bonus Terms and Conditions, this contravenes our policy. > > For your reference, we have attached the game history for your review. Please take a moment to go through it to see the specific bets that have breached our terms and conditions. > > The terms and conditions for each bonus are readily accessible on the respective bonus pages within our casino, providing all players with the opportunity to review them before availing themselves of bonuses. We've included the relevant section here for your convenience: > > **”**The following wagering activities are not allowed until the wagering requirements of this bonus have been completed: > > 1. The use of bonus funds purely to progress through the bonus stages of games. > > 2. Equal, zero, or low-margin betting. > > 3. Betting on a non-slots game, such as a table or card game. > > **4. Betting more than ZAR 60 per spin or 10% of the received bonus amount (the smaller of the two) on a slot game.** > > 5. Betting on non-allowed games (Please see 'Non-Allowed Games' for a list of non-allowed games). > > 6. Using a 'feature buy' or Buy Pass function within a game. > > If, on review of your wagering activities, it is found that you have performed one of the above, your winnings will be removed.” > > By claiming the bonus, you have accepted the terms and conditions of this bonus, which includes the removal of the winnings clause. > > We have therefore cancelled your withdrawal request and voided the winnings. > > Should you have any questions please reply to this email or contact our customer support via live chat on our site. > > Our industry-standard services and terms are legally ratified by the Malta Gaming Authority and are written clearly enough for players to follow and understand. > > Our casino is licensed by the Malta Gaming Authority (MGA), widely regarded as one of the best regulatory bodies in the entire gambling industry. The MGA enforces strict guidelines to ensure fair play, player protection, and responsible gambling. They continuously monitor and supervise licensed casinos to maintain high standards of operation. > > On Feb 19, 2024 at 10:39 AM, ▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇ wrote: > > My money was from my comp points and not from a bonus this us the second time you pull this bull shit and i will lay a formal complaint by the gambling board > > On Feb 18, 2024 at 1:47 PM, Verification Team wrote: > > Dear ▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇, > > On review of your withdrawal request, we see that a number of bets were placed that were greater than 10% of the bonus credited to your account. According to the Bonus Terms and Conditions, this is not allowed. > > We have therefore cancelled your withdrawal request, and voided the winnings. > > We do apologize for any inconvenience and disappointment, and we invite you to continue playing on our site. > > Should you have any questions please reply to this email or contact our customer support via live chat on our site. > > ▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇ ![](https://lh3.googleusercontent.com/a/ACg8ocKICOn6zj-F73XvKnqnof_aj04e2BiXUohVgNioOZGoig=s40-p) Reply to allReplyForward Add reaction
27.07.2020 CasinoReviews Withheld payouts Rejected
bCasino - missing information
Bcasino information on device and need to get it shown as I have had my old details sold on black market. Gtech affiliate info No one will help and my files were corrupted. Been investigating them since they withdrew winnings and now it’s out of control.
08.06.2020 CasinoReviews Withheld payouts Resolved
bCasino - Withdrawing winnings always delayed
Hi I was currently waiting g on a withdrawal of 3000£ . I'm not sure why but this company thinks it's ok too take a long time to do so. Considering my residence is In the uk and they are based in the uk this seems a joke, i had a withdrawal of 3000 waiting to go in my account till i could further move a round 1700 which i had in my game balance, I couldn't add this 1700 to my current 3000 as this would start the whole withdrwal procedure again. The company has had a one quick withdrawal but the rest have took over the 3 days they describe as there terms and conditions. This company prays on peoples will power and takes advantage unfortunately I fell into this trap due to covid 19 being basically bored and not strong enough.b casino never have people available too live chat as I was trying too ask them why my 3000 was taking so long to withdraw only option available was email which they take longer than the 24 hrs stated most of the time . I believe this is such a bad practice the company is happy to take my deposits out but my withdrawals are a different matter . I had my 1700 game balance since the 03/06/20 which I couldn't withdraw as I'm still waiting on the pending 3000 and unfortunately for me I gave in to temptation on 07/06/20 and lost my game balance of 1700 in a very bad manner within an hour ish . Now I would not have lost this money If it wasnt for b casino and there terrible withdrwal times and my 3000 is still currently pending withdrawal despite withdrawing on the 02/06/20 . To me this is unacceptable practice it's as if they are not happy with people winning so they hold back your winnings as long as possible hoping that the customer does what I have done this evening. Im so frustrated with myself but more so with bcasino due to the facts stated. This site need checking and being made aware this practice should not be accepted. Also when I eventually got onto live chat around 8:30pm the bloke I dealt with called [EDIT] seemed too treat this complaint like a joke even wishing me to have a wonderful evening after I let out a lot of steam to him . Bcasino are only happy to see your money come in but not the other way . I have had a good spell with b casino but there withdrawals have been a problem the whole time and this time they have took it to far and cost me 1700 which is exactly what they wanted too happen
27.03.2020 CasinoReviews Verification Rejected
BCasino - Winnings Wrongfully Confiscated
On 17/01/20 I signed up to BCasino, deposited £100 and received a £100 bonus as part of their welcome offer. After reading all the terms and conditions i jumped into one of their eligible slots and started spinning. Luckily managed to finish wagering requirements with a nice balance of £1375. Decided to withdraw the full amount pretty much immediately after finishing wagering. Not too long after the withdrawal request I received an email asking for verification documents (Driving license front and back, bank statements and also a picture of the card used to deposit) this was no problem and I sent everything requested and it was all accepted so I was expecting the funds to be released to my bank account within a few days. A few days later I received an email stating that they'd reviewed the HSBC statement I sent for proof of address and claimed that my 'gaming account was being funded by a third party' and that they needed to see a 'bank statement showing the deposit made to their casino, the source of funds and the relationship with the individual who funded the account and details of this individual'. At first I was very confused at what they meant and asked for some clarification. The reason for their claim that my account was 'third party funded' was because on the statement there was 2 separate transfers from my friend that was used to purchase flights the week prior. I explained this to the verification team but they were still refusing to release funds until they received personal details of the friend that had appeared on my bank statement as well as the source of funds and statements showing the original deposit made to their casino. At first I refused as I felt that it was completely unnecessary for a single £100 deposit as well as being extremely intrusive for my friend who isn't a gambler and has never signed up to their casino or any other casino before. After going back and forth with their verification team I realised there was no chance they were going to release the funds without everything they had previously asked for, no matter how unjust and unnecessary I deemed it to be. After asking my friend if he would be alright with me passing on his personal details to bcasino I sent in all requested documents , this included a bank statement showing the original deposit made to their site, a bank statement showing a £1500 transfer between my own savings account and the current account I used to deposit. This was the source of funds. I then sent in all the personal details of the friend who appeared on my bank statement. Not too long after I received an email stating they'd received the documents and they'd be reviewed shortly. Around a week later I received an email saying that my account was funded by a third party and was not used for my sole enjoyment and that my winnings had been voided. I'm not quite how this could of been avoided, I'm pretty sure every single person has incoming transfers from family and friends on their bank statement i'm not quite sure what they were expecting to find on a bank statement, surely this cant be fair grounds to confiscate funds especially considering I've complied in every way possible and clearly shown where the funds used to deposit have came from as well as explanations to the transfers that appeared on my account. Hope you can help.
27.01.2020 CasinoReviews Withheld payouts Rejected
BCasino - Trying to confiscate my winnings
Bcasino is trying to confiscate my winnings. They are claiming I have been using vpn which is false. I want them to prove their theory or pay out my winnings. Verification with them was taking a very long time, phone conversation needed...., Now this,,, Could someone help me to resolve this matter.
28.12.2019 CasinoReviews Bonus terms Rejected
bCasino - I won, and was told I breached terms.
I won 250 of a 37.50 bonus. It had 1700 wager requirments. I played practily all of it on respin circus, £2 spins. Never went higher, so never breached any terms there. I played a few other games, and one I clicked on said cash only. So I went to live chat to confirm what games I can play, I was told I could play anything, but certain games affected the wagering differently 10% and stuff like that. I had no warning saying I couldn't play any games, and was told by customer support I could play anything. I end up winning 280 all together, and they instantly take the 37 bonus. OK I can deal with that. I just won 250,and then they want me to verify, OK I send it all over. A few hours later I get a vague email saying I breached terms playing u allowed games. And had my winnings taken. What do I do?
19.09.2019 CasinoReviews Bonus terms Resolved
bCasino - Withholding Deposit
Deposited £30 for £30 bonus, total funds is £60.24. £30.24 is my own money and £30 is bonus money. I went on livechat to confirm this. I want to withdraw my original £30 deposit and cancel my bonus funds. bCasino are saying I have to wager 30x the deposit and bonus to withdraw my own money. I should be able to withdraw my own money. Terms say you are allowed to withdraw so long as your total balance with own funds lies above your bonus balance, since you wager cash before bonus. Under these T
04.10.2018 CasinoReviews Bonus terms Rejected
bCasino - Confiscated winnings
I deposited £50 and got £25 bonus...I managed to lose my deposited money on reel rush but we cant use bonus money on this slot...so i decided to start playing my bonus money on book of dead...after a while i decided to use sea of hunter slot as i have managed to win some money from there and see it as a lucky slot...i managed to wager out n win a total of £659 (including deposited money) after withdrawing i got a email stating i had breached there terms of not allowed to change slots on bonus money...book of dead is 10% towards wagering and sea of hunter is 100%...they have confiscated my winnings n deposited money (£50) can you help...is there anything I can do...small claims court or other avenues?
10.08.2018 CasinoReviews Rejected
Bcasino - refusing to pay my winnings!
A few weeks ago I deposited £150 at bCasino. I received a bonus opened a slot and played a ton of spins. I managed to get through the huge amount of wagering with my balance at £5817. I was really excited and cashed out. This is when the problems started. First I had to send them my ID documents by email. I felt nervous sending sensitive documents to a casino but understand that they need to ask this to make sure I’m overage etc. After that they told me that they needed to phone me. I got in touch with them last Friday and told them I could take a call from them. They called and asked me a few questions about by account. I answered them and they told me that everything was in order. This morning I received the following email: Dear [EDIT], In line with our Terms and Conditions, your account has been blocked. As part of our regular withdrawal review process, we have seen that multiple accounts were opened in order to benefit from our bonus credits which contravenes clause 10.3 of our General Terms and Conditions. Therefore in line with our Terms and Conditions, we have declined your withdrawal request and blocked and voided your account. Regards, bCasino Verifications It was a huge sum of money for me and I’m shocked that they can just do this. I didn’t break their rules. I even played a slot in which I had to wager 10 times more than usual to finish the bonus wagering but nonetheless played it because I figured it was lucky and I was prepared to gamble. After all this they say that I am playing multiple accounts. No one else in my home has access to my computer so what they are saying is not possible. I really hope that this can be resolved because this experience has been very upsetting and confusing.

How the risk index is calculated and how complaints are labelled — the method behind this section.

Project sponsors

Companies that keep this analytics open